Der kan være mange ting, som man skal huske på, når man opsætter en hjemmeside, som verdenen skal se, og en af dem, som du ikke må undervurdere, er valget af webhotel. Med den rigtige udbyder, så kan du gøre det meget lettere for dig senere hen. Først og fremmest er det vigtigt at huske på, at et webhotel til et firma ofte skal have andre, eller flere, funktioner end et webhotel til en privatperson. Blandt andet kan det være godt at have dedikerede e-mail adresser til jeres domæne, hvis I er flere i firmaet – så føles det mere professionelt. Samtidig bør du huske på, at flere billige webhoteller ofte tildeler samme IP-adresse til flere hjemmesider. Dette kan være problematisk, hvis en anden indehaver af samme adresse laver problemet på nettet, for så vil det også gå udover dit firma og dermed fortjenesten. Generelt så er en af de vigtigste ting, som du skal huske på, når du leder efter et webhotel, hvor meget trafik, som du forventer. Er det for et firma, som skal sælge produkter, så er dette for eksempel vigtigt, så kunderne ikke skal sidde og vente i lang tid på, at siden indlæses. Dette kan føre til dårlige anmeldelser, og nogle kunder fravælger endda helt de produkter, som netop du tilbyder. Samtidig bør du også tænke over dette, hvis du vil have, at din hjemmeside bliver set på Google. Google rangerer nemlig hjemmesider baseret på mange parametre – et af disse er hastigheden, som siden indlæses på, da dette er en prioritet for funktionen, som rangerer hjemmesider. Dette kan være en fordel, hvis du gerne vil tiltrække flere kunder. Derfor er hastigheden af indlæsning, baseret på forventet trafik, en af de vigtigste ting i valget af webhotel.